Κατηγορία: Γενικά

Εκδήλωση για τις προοπτικές της Ελληνίδας στην ψηφιακή εποχή

08.03.2018

Η πρωτότυπη έρευνα «Η Ελληνίδα στην Ψηφιακή Εποχή» με θέμα τη σχέση των γυναικών με τα σύγχρονα τεχνολογικά εργαλεία της ψηφιακής επικοινωνίας και τη θέση τους στην οικονομική και κοινωνική ζωή, παρουσιάστηκε σε ειδική εκδήλωση στο Μέγαρο Υπατία την Τετάρτη 7 Μαρτίου 2018, με την ευκαιρία της ημέρας της Γυναίκας. Ακολούθησε συζήτηση με τη συμμετοχή γυναικών που έχουν διακριθεί στον επιχειρηματικό, ακαδημαϊκό και δημοσιο-διοικητικό χώρο.

Στην εισαγωγική του ομιλία ο Γενικός Διευθυντής του ΣΕΚΕΕ κ. Γιάννης Κωτσής-Γιανναράκης επισήμανε ότι: “Είναι κρυφό μυστικό στο χώρο της τεχνολογίας ότι ο ρόλος της γυναίκας στην καινοτομία και στην ανάπτυξη των επιχειρήσεων είναι πολύ πιο σημαντικός από ότι δείχνουν τα ποσοστά των γυναικών στα διοικητικά συμβούλια στα ερευνητικά τμήματα και γενικότερα στα στελέχη αυτών των επιχειρήσεων Από την άλλη, είναι διαπιστωμένο ότι οι εταιρείες που διοικούνται σε μεγάλο ποσοστό από γυναίκες, έχουν κατά μέσο όρο 20% αυξημένη παραγωγικότητα! Έτσι ο στόχος για ίσες ευκαιρίες στην απασχόληση και στη δημιουργική εξέλιξη στον επαγγελματικό χώρο, αποτελεί πλέον έναν παγκόσμιο στόχο του οργανισμού Ηνωμένων Εθνών και και μάλιστα αναφέρεται σαν ο στόχος υπ’ αριθμόν 5 στην ανάπτυξη. Η επίτευξη αυτού του στόχου αποτέλεσε φέτος ένα από τα βασικά θέματα του συνεδρίου Mobile World Congress 2018 που πραγματοποιήθηκε στη Βαρκελώνη την περασμένη εβδομάδα και στο οποίο η Ελλάδα συμμετείχε για 6η συνεχή χρονιά, με πρωτοβουλία του ΣΕΚΕΕ.

Kάποια από τα συμπεράσματα της έρευνας είναι τα εξής:

1) Μια διασυνδεδεμένη ελληνική κοινωνία

-75% των Ελλήνων χρηστών του internet είναι με το smartphone στο χέρι, χρησιμοποιούν το διαδίκτυο τακτικά και αποτελεσματικά.

-Από τα πρώτα 15’ της ημέρας έως και τα τελευταία 15’ πριν πέσουν για ύπνο, «τσεκάρουν» πολύ συχνά το κινητό τους για να παρακολουθήσουν τις ειδήσεις, να στείλουν και να λάβουν sms/e-mails, ή να ασχοληθούν με φωτογραφίες/βίντεο.

– Οι κίνδυνοι εντοπίζονται στην παράνομη χρήση των τραπεζικών στοιχείων ή των προσωπικών δεδομένων, αλλά και στην επίδραση των ψηφιακών οθονών (υπολογιστές, smartphones, tablets) στη ζωή των παιδιών.

2) Η 4η βιομηχανική επανάσταση βρίσκει γυναίκες και άνδρες ίσους

Η χρήση των νέων τεχνολογιών και η κατανάλωση των ψηφιακών υπηρεσιών είναι από τους λίγους τομείς στους οποίους δεν καταγράφεται ανισότητα ή χάσμα των δύο φύλων στη χώρα μας. Οι ψηφιακές υπηρεσίες / προϊόντα που προσφέρουν η δημόσια διοίκηση, οι επιχειρήσεις, οι ηλεκτρονικές συναλλαγές, το διαδίκτυο – ως κύρια πηγή ενημέρωσης – αλλά και η παρουσία στα κοινωνικά δίκτυα, αξιοποιούνται εξίσου από γυναίκες και άνδρες.

3) Η Ελλάδα είναι «ψηφιακά» έτοιμη να περάσει στην επόμενη φάση

67,5% των γυναικών και το 66,5% των ανδρών έκανε χρήση κάποιας ψηφιακής υπηρεσίας του δημοσίου το τελευταίο εξάμηνο μένοντας ικανοποιημένο από την παρεχόμενη υπηρεσία.

Το TAXIS θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως «η ναυαρχίδα των δημοσίων ψηφιακών υπηρεσιών» και έπεται η ΔΙΑΥΓΕΙΑ, εφαρμογές που έχουν βελτιώσει τη σχέση κράτους-πολίτη, σύμφωνα με το 85% και το 60% περίπου των ερωτώμενων αντίστοιχα.

Πάνω από το 70% των ερωτώμενων κρίνει θετικά το επίπεδο των ψηφιακών υπηρεσιών που προσφέρουν οι επιχειρήσεις στην Ελλάδα.

Γενικό συμπέρασμα ήταν ότι η αλλαγή κουλτούρας και διοίκησης για τον ψηφιακό μετασχηματισμό μπορεί να εξυπηρετηθεί από γυναίκες, καθώς και ότι οι γυναίκες θα πρέπει να συμμετέχουν στα κέντρα λήψης αποφάσεων.

Η εκδήλωση διοργανώθηκε από τον ΣΕΚΕΕ – Σύνδεσμος Εταιρειών Κινητών Εφαρμογών Ελλάδος, σε συνεργασία με το ΙΜΕ-ΓΣΕΒΕΕ και τη συνδρομή της εταιρείας ερευνών Kάπα Research.

Σημειώνεται ότι το ΕΚΤ με συγκεκριμένες δράσεις από το 2007 υποστηρίζει ενεργά την ενίσχυση της συμμετοχής των γυναικών στον Ευρωπαϊκό Χώρο Έρευνας και Καινοτομίας.  Δείτε περισσότερα στο αφιέρωμα του τεύχους 106, όπου μεταξύ άλλων παρουσιάζεται η θέση των γυναικών στην EE, όπως προκύπτει από τα στοιχεία της πιο πρόσφατης έρευνας She Figures 2015

 


Ξεκίνησε ένα ταξίδι επιτυχίας και δημιούργησε νέες γέφυρες.