Robin Schuil

Ο Robin Schuil είναι ένας από τους πιο δυναμικούς επιχειρηματίες της διεθνούς ηλεκτρονικής αγοράς αγγελιών.  Δεν είναι τυχαίο ότι το 2004, η πλατφόρμα Marktplaats.nl την οποία είχε ιδρύσει σε εξαιρετικά νεαρή ηλικία στην Ολλανδία πωλήθηκε στο e-bay, με συνέπεια ο Robin Schuil να πρωτοστατήσει στη λειτουργία της ευρωπαϊκής βάσης της διάσημης πλατφόρμας αγγελιών στο Άμστερνταμ.  Στην Ελλάδα βρέθηκε καλεσμένος του Orange Grove, προκειμένου να παράσχει συμβουλές σε start-up εταιρείες.  Η επαφή του με τα ελληνικά πράγματα είχε σαν αποτέλεσμα να συνειδητοποιήσει τις σημαντικές ευκαιρίες που, όπως εξηγεί στις «Γέφυρες», παρέχει η ελληνική αγορά και κατ’ επέκταση να αξιοποιήσει την εμπειρία του στην αγορά αγγελιών, δημιουργώντας την πλατφόρμα vendora.gr που μέσα σε μικρό διάστημα λειτουργίας βλέπει ήδη τα νούμερα της να γιγαντώνονται.  Ο Robin Schuil μας εξηγεί αναλυτικά τους λόγους για τους οποίους θεωρεί την ελληνική αγορά πρόσφορο έδαφος για Έλληνες καθώς και για ξένους επιχειρηματίες, αλλά και για το πώς μπορεί να ξεπεραστεί ο φόβος που οδηγεί πολλούς Έλληνες επιχειρηματίες στο Brain Drain.

Robin Schuil

Robin Schuil

Επιχειρηματίας στον χώρο του ηλεκτρονικού εμπορίου Ιδρυτής πλατφόρμας Vendora.gr Ξένος επιχειρηματίας που επένδυσε στην ελληνική αγορά

Πώς πήρατε την απόφαση να επενδύσετε στην ελληνική αγορά έχοντας ήδη μια εξαιρετικά επιτυχημένη πορεία στον ευρωπαϊκό επιχειρηματικό στίβο;

Με προσκάλεσε στην Αθήνα το Σεπτέμβριο του 2016 το Orange Grove, το οποίο προσπαθεί να χτίσει «Γέφυρες» μεταξύ της Ολλανδίας και της Ελλάδας ώστε να μοιράζεται η γνώση και να αποτρέπεται το Brain Drain εδώ στην Ελλάδα.  Οπότε άρχισα να έρχομαι στην Ελλάδα μία εβδομάδα κάθε μήνα, ώστε να δουλεύω με μία-μία τις start up εταιρείες του Orange Grove.  Δουλεύοντας μαζί τους, έμαθα πράγματα για τις δυνατότητες εδώ στην χώρα και πραγματικά ενθουσιάστηκα -αν κοιτάξεις την ανάπτυξη του ίντερνετ και του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ελλάδα, ο ρυθμός αύξησης τα τελευταία χρόνια είναι εκπληκτικός.  Ο αριθμός χρηστών ίντερνετ τα τελευταία 10 χρόνια τριπλασιάστηκε και τα τελευταία 5 χρόνια, εν μέσω της κρίσης, ο αριθμός εκείνων που ψωνίζουν μέσω ίντερνετ τουλάχιστον διπλασιάστηκε.  Αυτοί οι ρυθμοί αύξησης είναι από τους υψηλότερους στην Ευρωπαϊκή Ένωση.  Και η Ελλάδα πιστεύω ότι θα μηδενίσει την διαφορά μέσα στα επόμενα πέντε χρόνια.  Νομίζω πραγματικά ότι είναι μια αγορά με μεγάλες ευκαιρίες.

Ενώ εσείς ως ξένος επιχειρηματίας επιλέγετε να επενδύσετε στην Ελλάδα, οι ίδιοι οι Έλληνες, σε μεγάλο ποσοστό συνεχίζουν να φεύγουν για το εξωτερικό για επαγγελματικούς λόγους.  Για ποιο λόγο πιστεύετε ότι συμβαίνει αυτό;

Είναι κάτι που μπορώ να το κατανοήσω.  Ήταν μια πολύ δύσκολη περίοδος για την Ελλάδα και δε μπορούσαν εύκολα οι Έλληνες επιχειρηματίες να οργανώσουν μια επιχείρηση.  Όσοι προσπάθησαν, βρήκαν εμπόδια στην κρίση, το νομοθετικό πλαίσιο και γενικά φαινόταν ότι όλα είναι εναντίον τους.  Νομίζω ότι τα χειρότερα πέρασαν και ότι με τα νέα προγράμματα που έχουν δημιουργηθεί υπάρχουν πολύ περισσότερες ευκαιρίες, ενώ τα πράγματα θα βελτιωθούν ακόμη περισσότερο.  Σε κάθε περίπτωση, υποχρεωτικά θα χρειαστεί μια πρώτη ομάδα επιχειρηματιών, οι οποίοι, κόντρα σε όλες τις δυσκολίες και τις προκλήσεις, θα πάρουν το ρίσκο και θα βελτιώσουν γενικά το επιχειρηματικό οικοσύστημα, ώστε να μπορέσουν μετά και οι υπόλοιποι να μείνουν και να δραστηριοποιηθούν στη χώρα.

Θα συστήνατε και σε άλλους επιχειρηματίες, ξένους αλλά και Έλληνες να επενδύσουν στην ελληνική αγορά; 

Βέβαια και μάλιστα μου προκάλεσε ευχάριστη έκπληξη ότι συνάντησα πολύ ευκατάστατους Ολλανδούς που ερωτεύτηκαν την Ελλάδα, μένουν εδώ κάποιους μήνες το χρόνο κι επίσης αποφάσισαν να επενδύσουν σε κάποιες start up στην χώρα, βοηθώντας πραγματικά την επιχειρηματικότητα.  Εκτός από αυτό, κάποιες από τις πρώτες επιτυχίες εταιρειών που ξεκίνησαν σαν start up, όπως το Beat ή το e-food, ήρθαν στη κατοχή διεθνών «παικτών», αλλά κράτησαν τη λειτουργία τους εδώ στην Ελλάδα, με συνέπεια να ενισχύεται η επένδυση της γνώσης στην τοπική αγορά.

Πώς καταφέρατε να διακριθείτε σε σύντομο χρόνο μέσα στην ελληνική αγορά αγγελιών;

Τον Αύγουστο του προηγούμενου έτους δημιουργήσαμε μία λιτή πρώτη εκδοχή του vendora.gr σε διάστημα μόλις 2-3 εβδομάδων και «βγήκαμε» on-line, προσπαθώντας να αποκτήσουμε τους πρώτους χρήστες.  Από τότε λειτουργούμε αυτή την πλατφόρμα, εβδομάδα την εβδομάδα, και σήμερα πλέον βλέπουμε να φτάνουμε κοντά στις 20.000 αγγελίες στο site και στις 200.000 επισκέψεις το μήνα.  Επίσης είδαμε ότι 25% περίπου προϊόντων που διαφημίστηκαν έχουν ήδη πωληθεί στην πλατφόρμα, πράγμα που σημαίνει αρκετές χιλιάδες συναλλαγές ήδη.

Ποιο θεωρείτε το μυστικό της επιτυχίας σας;

Είναι ένα είδος επιχείρησης πολύ κοντά σε αυτή που συνίδρυσα το 1999 στη Ολλανδία, η οποία καταφέραμε να ξεπεράσει τα όρια της Ολλανδίας και να πωληθεί στο e-bay, επεκτεινόμενη σε 25 αγορές.   Αυτό λοιπόν είναι που κάνω σχεδόν σε όλη μου τη ζωή, περισσότερα από 16 χρόνια.  Ο τρόπος που το κάνουμε είναι εστιάζοντας στον πελάτη, μαθαίνοντας από αυτόν, και εξασφαλίζοντας ότι έχουμε την καλύτερη εμπειρία χρήστη.  Έτσι επιτυγχάνουμε να γίνονται αξιόπιστες και καλής ποιότητας εμπορικές συναλλαγές μέσω της πλατφόρμας.  Από πλευράς μάρκετινγκ χρησιμοποιούμε τα ίδια κανάλια όπως οι περισσότεροι άνθρωποι, τα social media, το google κλπ. Επίσης με την εμπειρία που έχουμε χρησιμοποιούμε την big data analysis, ώστε να είμαστε σίγουροι ότι φτάνουμε στο κοινό που θέλουμε.

To vendora.gr από πόσους εργαζόμενους αποτελείται; Eπίκεινται και άλλες προσλήψεις και αν ναι, θα αφορούν σε ελληνικό εργασιακό δυναμικό;

Προς το παρόν είμαστε μία ομάδα τριών ατόμων, εκ των οποίων η μια εργαζόμενη είναι μισή Ελληνίδα και ζει στη χώρα.  Επίσης αναζητούμε να προσλάβουμε δυο ακόμη εργαζομένους  εδώ στην Αθήνα και γενικά σύντομα θα έχουμε πολύ περισσότερους Έλληνες στην ομάδα μας.  Αρχικά σε προγραμματισμό και μάρκετινγκ, και αργότερα θα ψάξουμε κόσμο για υποστήριξη πελατών που είναι πολύ σημαντικό κομμάτι της δραστηριότητάς μας.  Θα χτίσουμε όλη την ομάδα εδώ, καθώς η εταιρεία έχει να κάνει με την ελληνική αγορά και πρέπει να λειτουργεί από Έλληνες που καταλαβαίνουν την γλώσσα και την κουλτούρα.  Ένας από τους προσωπικούς μου στόχους είναι να βοηθήσω τις επενδύσεις στην ελληνική αγορά, να μοιραστώ την εμπειρία μου και να δώσω τη δυνατότητα σε κάποιος ανθρώπους να εξελιχθούν.

Θεωρείτε ότι κάποιοι Έλληνες που ζουν εκτός της χώρας μπορεί να δουν την επιχείρηση σας σαν ευκαιρία για να επιστρέψουν;

Ελπίζω να το δουν σαν ευκαιρία και πραγματικά θα με ικανοποιούσε πάρα πολύ να δω ανθρώπους να επιστρέφουν πίσω στην Ελλάδα αν θα μπορούσα να τους δώσω τη σωστή ευκαιρία.  Νομίζω ότι το vendora.gr, εκτός από τους ανθρώπους που δουλεύουν στην ομάδα, μπορεί να δώσει πολλές ευκαιρίες, και όπως συνέβη και στην Ολλανδία, να επιταχύνει το επιχειρηματικό οικοσύστημα συνολικά.  Στην Ολλανδία ξέρουμε πολλούς ανθρώπους που ξεκίνησαν το ηλεκτρονικό τους κατάστημα, βρήκαν τους πρώτους πελάτες τους στο website που φτιάξαμε εκεί και έτσι εξελίχθηκαν.  Tο vendora.gr είναι ένα μέρος όπου όλοι μπορούν να πωλούν και να αγοράζουν.

Ποια είναι η κύρια συμβουλή σας προς τις start up ομάδες του Orange Grove στις οποίες κάνετε συμβουλευτική εδώ στην Ελλάδα;  

Νομίζω ότι γενικά υπάρχει έντονος ο φόβος της αποτυχίας και αυτό οδηγεί τους Έλληνες στο να θέλουν να είναι απόλυτα τέλειοι από την αρχή.  Οι επιχειρηματίες εδώ βάζουν μεγάλη προσπάθεια στο να έχουν ένα σπουδαίο προϊόν εξ αρχής, ενώ εγώ αυτό που έχω μάθει στη διάρκεια του χρόνου, είναι ότι ο καλύτερος τρόπος να κάνεις μια επιχείρηση είναι προσπαθώντας να βγεις στην αγορά όσο το δυνατό πιο γρήγορα. Πάντα λέω ότι δεν είσαι start up εταιρεία αν δεν κάνεις ένα ξεκίνημα και δε βγεις στην αγορά, ώστε να μάθεις από τους πελάτες σου και να δουλέψεις μαζί τους κι έτσι να βελτιώσεις το προϊόν σου σε σημεία που είναι πραγματικά σημαντικά.  Αυτό νομίζω ότι είναι κάτι που πρέπει να βελτιωθεί στην ελληνική νοοτροπία.

Ξεκίνησε ένα ταξίδι επιτυχίας και δημιούργησε νέες γέφυρες.

O ιστότοπός μας χρησιμοποιεί cookies

Για τη σωστή λειτουργία της ιστοσελίδας μας, καθώς και για να βελτιώσουμε την εμπειρία πλοήγησής σας χρησιμοποιούμε cookies. Tα μη αναγκαία cookies είναι εξ ορισμού απενεργοποιημένα.

Περισσότερες πληροφορίες

Ο provider όλων των cookies που αναφέρονται παρακάτω είναι η ιστοσελίδα www.thepixelocracy.com.

Αναγκαία cookies

Επιτρέπουν τις βασικές λειτουργίες της ιστοσελίδας, όπως την πλοήγηση και την πρόσβαση σε ασφαλείς περιοχές αυτής. Τα Αναγκαία Cookies είναι απαραίτητα για να λειτουργήσει σωστά η ιστοσελίδα και να εξυπηρετήσει το σκοπό της επίσκεψής σας.

PIX_COOKIES_STATISTICAL
  • Purpose: Cookie για την αποθήκευση επιλογής του χρήστη σχετικά με την χρήση των στατιστικών cookies.
  • Expiry: 30 ημέρες
  • Type: HTTP
PIX_COOKIES_NECESSARY
  • Purpose: Cookie για την χρήση των αναγκαίων cookies.
  • Expiry: 30 ημέρες
  • Type: HTTP
PIX_COOKIES_FUNCTIONAL
  • Purpose: Cookie για την αποθήκευση επιλογής του χρήστη σχετικά με την χρήση των λειτουργικών cookies.
  • Expiry: 30 ημέρες
  • Type: HTTP
PIX_COOKIES_CONSENT
  • Purpose: Cookie για την εμφάνιση ή όχι του cookie dialog εφόσον έχει πραγματοποιήσει κάποια επιλογή ο χρήστης.
  • Expiry: 30 ημέρες
  • Type: HTTP

Λειτουργικά cookies

Χρησιμοποιούνται για τη σωστή και ομαλή λειτουργία της σελίδας και επιτρέπουν στην ιστοσελίδα να «θυμάται» τις επιλογές σας, ώστε να σας παρέχει βελτιωμένες και εξατομικευμένες λειτουργίες σύμφωνα με τις ανάγκες και τα ενδιαφέροντα σας. Αυτά τα cookies δε συγκεντρώνουν πληροφορίες που θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν για λόγους marketing ή για την απομνημόνευση των ιστοσελίδων τις οποίες έχετε επισκεφθεί.

WP_LOGIN_COOKIE
  • Purpose: Allows the system to identify the session user.
  • Expiry: 30 μέρες.
  • Type: HTTP.
WP_TEST_COOKIE
  • Purpose: Allows the system to identify the session user.
  • Expiry: 30 μέρες.
  • Type: HTTP.

Στατιστικά cookies

Χρησιμοποιούνται για τη βελτίωση της πλοήγησής σας στην ιστοσελίδα μας και μας δίνουν τη δυνατότητα να καταλάβουμε αν αντιμετωπίζετε κάποιο πρόβλημα και αν χρειάζεται να προχωρήσουμε σε βελτιώσεις σχεδιασμού και λειτουργικότητας. Παράλληλα, χρησιμοποιούνται και για τη δημιουργία αναφορών αναφορικά με τις επιδόσεις της ιστοσελίδας μας. Δεν συλλέγουν πληροφορίες με τις οποίες θα μπορούσε να αναγνωριστεί η ταυτότητά σας.

Στα στατιστικά cookies περιλαμβάνονται τα google analytics και τα hotjars, περισσότερες πληροφορίες για τη λειτουργία των οποίων δείτε παρακάτω. Ενεργοποιώντας/απενεργοποιώντας τα στατιστικά cookies, ενεργοποιείτε/απενεργοποιείτε ταυτόχρονα και τα google analytics καθώς και τα hotjars.

Google Analytics

Η Google Analytics είναι μία υπηρεσία ανάλυσης του διαδικτύου που παρέχεται από την Google Inc. (“Google”). Η Google χρησιμοποιεί τα δεδομένα που συλλέγονται για να παρακολουθεί και να εξετάζει τη χρήση της Υπηρεσίας μας, να συντάσσει αναφορές ως προς τις δραστηριότητές της και να τις διαμοιράζεται με άλλες υπηρεσίες Google. Η Google μπορεί να χρησιμοποιήσει τα δεδομένα που συλλέχθηκαν για να εντάξει και να προσωποποιήσει τις διαφημίσεις του δικού της διαφημιστικού δικτύου της.

Μπορείτε να ρυθμίσετε χωριστά τα cookies από την ιστοσελίδα της Google κάνοντας κλικ εδώ.

Hotjar

Η Hotjar είναι μία υπηρεσία ανάλυσης που παρέχεται από την Hotjar Ltd. Τα heat maps της Hotjar χρησιμοποιούνται προκειμένου να υποδεικνύουν τις περιοχές μιας ιστοσελίδας στις οποίες οι Χρήστες συχνότερα μετακινούν το ποντίκι τους ή κάνουν κλικ. Κατά την ανάλυση δεν γίνεται ταυτοποίηση του χρήστη. Αυτό μας επιτρέπει να καταλάβουμε καλύτερα συγκεκριμένα σημεία ενδιαφέροντος. Επιπρόσθετα μπορεί να χρησιμοποιήσουμε και τις υπηρεσίες διαδικτυακών ερευνών της Hotjar, μέσω των οποίων συλλέγουμε ανώνυμες απαντήσεις. Αυτές οι δύο υπηρεσίες αξιοποιούν τα αντίστοιχα στατιστικά cookies.

Μπορείτε να ρυθμίσετε χωριστά τα cookies από την ιστοσελίδα της Hotjar κάνοντας κλικ εδώ.

NameDescriptionDurationData type
_hjClosedSurveyInvitesHotjar cookie that is set once a visitor interacts with an External Link Survey invitation modal. It is used to ensure that the same invite does not reappear if it has already been shown.365 daysBoolean true/false
_hjDonePollsHotjar cookie that is set once a visitor completes a survey using the On-site Survey widget. It is used to ensure that the same survey does not reappear if it has already been filled in.365 daysBoolean true/false
_hjMinimizedPollsHotjar cookie that is set once a visitor minimizes an On-site Survey widget. It is used to ensure that the widget stays minimized when the visitor navigates through your site.365 daysBoolean true/false
_hjShownFeedbackMessageHotjar cookie that is set when a visitor minimizes or completes Incoming Feedback. This is done so that the Incoming Feedback will load as minimized immediately if the visitor navigates to another page where it is set to show.365 daysBoolean true/false
_hjidHotjar cookie that is set when the customer first lands on a page with the Hotjar script. It is used to persist the Hotjar User ID, unique to that site on the browser. This ensures that behavior in subsequent visits to the same site will be attributed to the same user ID.365 daysUUID
_hjRecordingLastActivityThis should be found in Session storage (as opposed to cookies). This gets updated when a visitor recording starts and when data is sent through the WebSocket (the visitor performs an action that Hotjar records).SessionNumerical Value (Timestamp)
_hjTLDTestWhen the Hotjar script executes we try to determine the most generic cookie path we should use, instead of the page hostname. This is done so that cookies can be shared across subdomains (where applicable). To determine this, we try to store the _hjTLDTest cookie for different URL substring alternatives until it fails. After this check, the cookie is removed.SessionBoolean true/false
_hjUserAttributesHashUser Attributes sent through the Hotjar Identify API are cached for the duration of the session in order to know when an attribute has changed and needs to be updated.SessionHash
_hjCachedUserAttributesThis cookie stores User Attributes which are sent through the Hotjar Identify API, whenever the user is not in the sample. These attributes will only be saved if the user interacts with a Hotjar Feedback tool.SessionJSON
_hjLocalStorageTestThis cookie is used to check if the Hotjar Tracking Script can use local storage. If it can, a value of 1 is set in this cookie. The data stored in_hjLocalStorageTest has no expiration time, but it is deleted almost immediately after it is created.Under 100msBoolean true/false
_hjIncludedInPageviewSampleThis cookie is set to let Hotjar know whether that visitor is included in the data sampling defined by your site's pageview limit.30 minutesBoolean true/false
_hjIncludedInSessionSampleThis cookie is set to let Hotjar know whether that visitor is included in the data sampling defined by your site's daily session limit.30 minutesBoolean true/false
_hjAbsoluteSessionInProgressThis cookie is used to detect the first pageview session of a user. This is a True/False flag set by the cookie.30 MinutesBoolean true/false
_hjFirstSeenThis is set to identify a new user's first session. It stores a true/false value, indicating whether this was the first time Hotjar saw this user. It is used by Recording filters to identify new user sessions.SessionBoolean true/false
hjViewportIdThis stores information about the user viewport such as size and dimensions.SessionUUID
_hjRecordingEnabledThis is added when a Recording starts and is read when the recording module is initialized to see if the user is already in a recording in a particular session.SessionBoolean true/false
_gaRegisters a unique ID that is used to generate statistical data on how the visitor uses the website.1 dayHTTP
_gatUsed by Google Analytics to throttle request rate1 dayHTTP
_gidRegisters a unique ID that is used to generate statistical data on how the visitor uses the website.1 dayHTTP

Ελαχιστοποίηση ρυθμίσεων

Created under the Regime of Pixelocracy.